Pozycjonowanie jest niezwykle istotnym zagadnieniem we współczesnym świecie opartym na e-commerce, gdyż ma podstawowy wpływ na widoczność witryny w sieci. Rynek e-handlu zdaje się powoli wypierać standardową sprzedaż i z roku na rok zyskuje na popularności nawet wśród sceptyków nowoczesnej technologii, co niedawno było całkowicie nie do pomyślenia. Teraz sprzedaż w sieci rośnie, a na zakupy przez internet decydują się także ludzie starsi. Dlaczego? Jest ku temu bardzo wiele powodów. Warto wśród nich wyróżnić przede wszystkim możliwość bezpośredniego porównania ze sobą cen konkretnego produktu u wielu dostawców, niższe ceny oraz bardzo szybką dostawę, która w większości przypadków nie zajmuje dłużej niż 1 dzień roboczy. Do niedawna wiele osób uznawało zakupy w sieci za mniej bezpieczne. Teraz jest zupełnie odwrotnie. Internauci są chronieni przez prawo, które daje przede wszystkim możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu aż 14 dni. To ogromne ułatwienie, które sprawia, że rynek e-commerce nie ma sobie równych. Przedsiębiorcy również uznają e-commerce za branżę, która rozwija się zdecydowanie najszybciej, dlatego inwestują w nią bardzo dużo funduszy. Jest jednak także wada – duża konkurencja. Jak z nią walczyć? Przede wszystkim pozycjonowaniem.
Każda witryna ląduje na samym początku swojej obecności w sieci zawsze na ostatnich pozycjach w wyszukiwarce Google, przez co nie generuje w ten sposób jakiegokolwiek ruchu. Internauci poszukując konkretnego produktu czy usługi zaglądają maksymalnie na 1-3 stronę wyników wyszukiwania (SERP – Search Engine Results Page). Tym samym zdecydowanie warto to zmienić. Wysoka pozycja w Google, najlepiej w topowej dziesiątce, daje ogromne możliwości rozwoju i wpływa na dużą popularność strony, o czym przekonało się wielu sceptycznie nastawionych przedsiębiorców, którzy bardzo szybko zauważyli znacznie większe zyski wynikające z prowadzonej przez siebie działalności. Pozycjonowanie przebiega wieloetapowo, lecz zawsze daje znakomite i wymierne skutki.
Pozycję witryny zawsze określa tzw. algorytm Google, który pobiera wszelkie dane z każdej strony WWW za pomocą swoich robotów Google, czyli niewielkich skryptów, które masowo zbierają szereg istotnych informacji na temat każdej witryny dostępnej w sieci. Podstawowym celem pozycjonowania jest spełnienie wszelkich wytycznych algorytmu, co jest bardzo trudne z uwagi na fakt, iż jego szczegółowe zasady działania są ukryte. Firma Google tylko co pewien czas przekazuje pozycjonerom ogólnikowe zasady wytyczania pozycji danej witryny w sieci. Z tego powodu zawsze warto kierować się rozsądkiem i wybierać usługi dużych firm, które są z wszelkimi nowinkami na temat pozycjonowania na bieżąco.
Pozycjonowanie ma wiele zalet, które zdecydowanie warto poznać z bliska. Do zalet należy przede wszystkim:
Wbrew pozorom pozycjonowanie ma także pewne wady, których nie można pominąć decydując się na przeprowadzenie tego procesu. Wady są dość istotne w szczególności dla osób, które pozycjonowanie przeprowadzają samodzielnie lub za pośrednictwem freelancerów. Można wyodrębnić wady takie jak:
Wady te tak naprawdę dotyczą głównie niesprawdzonych firm, które pozycjonowanie realizują dopiero od kilku tygodni lub pracują na przestarzałych narzędziach.
Wiele osób zastanawia się, co to jest pozycjonowanie on-site. To zbiór czynności, które musi przeprowadzić konkretna agencja interaktywna SEO w trakcie procesu pozycjonowania bezpośrednio na wybranej witrynie. To największy i najtrudniejszy etap pozycjonowania, który wymaga od pozycjonerów, programistów i copywriterów ogromnej wiedzy na temat internetu oraz sposobu działania wyszukiwarki Google. Pojedynczych kroków do zrealizowania jest kilkaset, a wszystkie są bardzo istotne z punktu widzenia rezultatów. Warto wyróżnić wśród nich:
Google Search Console – Poradnik krok po kroku. Mimo, iż w sieci znajdziemy kilkaset mniej i bardziej przydatnych narzędzi do pozycjonowania, to właśnie Google Search Console jest jednym z najlepszych, głównie z uwagi na fakt, iż jest całkowicie darmowy. Po pierwsze, należy zweryfikować tożsamość witryny i upewnić się, czy Google ma dostęp do zawartości Twojej witryny. To dwa kluczowe etapy, bez których dalsza praca na Google Search Console nie jest możliwa. Warto także wysłać do narzędzia mapę witryny. W kolejnych etapach należy dokładnie przeanalizować wszelkie błędy wykryte przez narzędzie i je naprawić oraz monitorować dalsze skutki zastosowania kolejnych zmian.
Fot. Alexandr Podvalny/pixabay.com
On-site to moment, w którym zdajesz sobie sprawę, że warto byłoby odezwać się do pobliskiej agencji interaktywnej https://sxo.pl/audyt-sxo/. Ten proces wymaga wiedzy, ogromnej wiedzy i doświadczenia i prawdopodobieństwo, że początkujący zrobi to chociaż dostatecznie, jest minimalne.
Wydaje mi się, że takie działania jak On-site SEO, są zbyt skomplikowane, aby mogła realizować je pojedyncza osoba. Tylko dobra agencja seo będzie w stanie zaaranżować wewnętrzną strukturę witryny, aby była ona stabilna i gwarantowała komfortowe warunki użytkowania odbiorcy.