Kasza gryczana. Właściwości, które warto znać!

Inne
Kasza gryczana. Właściwości, które warto znać!
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Odkryjcie, dlaczego kasza gryczana to idealny wybór dla Waszego organizmu! Poznajcie jej korzyści zdrowotne, które mogą mieć wpływ na kondycję ciała oraz samopoczucia. Gotowi na smakowe odkrycie kaszy gryczanej? Zatem zaczynamy!

Kasza gryczana – co to takiego?

Kasza gryczana powstaje z nasion gryki zwyczajnej, należącej do grupy zbóż rzekomych. Gryka, będąca rośliną dwuliścienną, charakteryzuje się wysoką zawartością skrobi w swoich nasionach, co sprawia, że jest wykorzystywana podobnie jak tradycyjne zboża, takie jak owies, pszenica czy żyto. Ciekawe jest to, że część spożywana jako kasza gryczana to właściwie nasiona gryki, które są klasyfikowane przez botaników jako orzechy.

Kasza gryczana. Właściwości i jej rodzaje

Istnieje kilka rodzajów kaszy gryczanej, w tym:

  • kasza gryczana zwykła, zwana również białą, czyli nieprażoną,
  • kasza gryczana prażona, znana również jako palona.

Pierwsza z wymienionych może występować w formie całej, łamanej lub drobno łamanej, nazywanej kaszą krakowską. Z kolei kasza gryczana prażona dostępna jest w formie całej lub łamanej. Wszystkie te odmiany mają wiele zalet, nie tylko pod względem wartości odżywczych, lecz także ze względu na swoje walory smakowe. Ponadto, są dostępne w ofercie wielu renomowanych producentów produktów zbożowych, takich jak na przykład Melvit.

Kasza gryczana i jej witamina B

Kasza gryczana to przede wszystkim doskonałe źródło witamin z grupy B, takich jak B1, B2, B3 i B6. To właśnie one wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i wzmacniają odporność organizmu. Stąd mogą łagodzić napięcie i korzystnie wpływać na nasz nastrój. Jednak to nie wszystko –witaminy te biorą również udział w procesie przemiany glukozy na energię, która jest dostarczana m.in. do mózgu, poprawiają więc tym samym jego efektywność.

Kasza gryczana jako źródło węglowodanów

Jako produkt z kategorii zbóż rzekomych, kasza gryczana stanowi główne źródło węglowodanów. Przypuszcza się, że 100 g kaszy zawiera średnio 344 kcal. W tym m.in.:

  • 6 g błonnika,
  • 3 g tłuszczu,
  • 12 g białka.

Gryka zatem może być doskonałym produktem dla wszystkich osób prowadzących dietę redukcyjną. Dzięki stosunkowo niskiej zawartości tłuszczu, a jednocześnie wysokiej zawartości błonnika i białka, kasza gryczana może pomóc w utrzymaniu uczucia sytości, co sprzyja procesowi odchudzania.

Kasza gryczana  i jej pozostałe właściwości

Warto zauważyć, że kasza gryczana wyróżnia się wysoką zawartością krzemu, który ma właściwości przeciwzapalne i odgrywa istotną rolę w poprawie kondycji skóry i włosów. Dodatkowo kasza gryczana zawiera organiczne związki chemiczne z grupy fenoli, które są znane ze swoich potencjalnych korzyści zdrowotnych, takich jak właściwości przeciwutleniające. Kasza gryczana może więc wspomagać pośrednio ochronę komórek przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, a tym samym przyczynić się do poprawy ogólnego stanu zdrowia, wpływając korzystnie na układ immunologiczny i zapobiegając procesom starzenia.

Zdjęcia: materiał Partnera.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czym i jak wyczyścić przypalony garnek?
Czym i jak wyczyścić przypalony garnek?
Czy spalony garnek musi trafić do śmieci? Czy jego wyczyszczenie wymaga zakupu drogich środków? Zobacz, jak poradzić sobie z problemem.
Ile czasu piec łososia?
Ile czasu piec łososia?
Przez ile czasu pieczesz zwykle łososia? Sprawdź, czy robisz to dobrze!
Jak wybrać idealną szafę z lustrem do Twojego wnętrza: przewodnik po stylach i wielkościach
Jak wybrać idealną szafę z lustrem do Twojego wnętrza: przewodnik po stylach i wielkościach
Odkryj unikalne porady na temat wyboru idealnej szafy z lustrem, poznaj różne style i wielkości szaf, które dodadzą uroku Twojemu wnętrzu.
Ostatnie wpisy