Pozycjonowanie stron to skuteczny sposób, by zwiększyć zyski firmy. Codziennie miliony internautów szukają w Google różnych usług – warto zadbać o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
W pierwszej kolejności warto nieco przybliżyć, jak działają wyszukiwarki internetowe. Znajdujące się w sieci strony są nieustannie analizowane przez specjalne programy nazywane robotami, by przygotować listę dostępnych witryn. To jednak nie wszystko – ogromne znaczenie mają także algorytmy, które określają wartość poszczególnych stron, a tym samym ich pozycję w wynikach wyszukiwania. Większość użytkowników zwraca uwagę tylko na kilka pierwszych linków, przez co dostosowanie strony do funkcjonowania algorytmów wyszukiwarki jest niezwykle ważne. Takie działania są określane jako pozycjonowanie stron lub SEO (Search Engine Optimization – organizacja pod kątem wyszukiwarek).
Może się wydawać, że pozycjonowanie to proste zadanie – w końcu to my odpowiadamy za wygląd i działanie strony. Jest to jednak bardzo skomplikowany proces, a algorytmy wyszukiwarek biorą pod uwagę liczne czynniki. Mimo sporych nakładów pracy efekty dobrze przeprowadzonych działań SEO będą bardzo wartościowe – wyższa pozycja strony bezpośrednio prowadzi do większej widoczności, czyli także zwiększenia liczby klientów. Więcej informacji na temat tego, jak ważne jest pozycjonowanie i na czym dokładnie polega ten proces, można znaleźć pod linkiem https://boo.pl/pozycjonowanie-stron/.
SEO obejmuje bardzo wiele działań, które dotyczą różnych aspektów funkcjonowania strony. Jedną z najważniejszych kwestii jest dostosowanie treści pod kątem wybranych słów kluczowych – to właśnie one decydują, przy jakich frazach dana strona będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania. Do tego znaczenie mają czynności takie jak budowanie profilu linkowego, optymalizacja działania strony, UX czy utrzymanie odpowiedniej struktury witryny. Przygotowanie i wdrożenie kompletnej strategii SEO może być jednak bardzo wymagające i czasochłonne dla przedsiębiorców, którzy do tego muszą zająć się prowadzeniem własnego biznesu. Na szczęście na rynku funkcjonują firmy, które oferują specjalistyczne wsparcie na tym polu, takie jak poznańska agencja SEO – Grupa iCEA.
Współpraca z agencją SEO najczęściej rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu strony, którego wyniki są brane pod uwagę przy określaniu strategii dla danego przypadku. Wybór odpowiedniej firmy wymaga sprawdzenia, jakie czynności wchodzą w jej ofertę, jakie wyniki osiągnięto przy wcześniejszych działaniach, a także jak prezentują się dokładne zasady współpracy. Profesjonalna agencja SEO musi także unikać stosowania praktyk uznawanych przez wyszukiwarki za nieuczciwe – tylko wtedy możemy liczyć na trwałe, realne efekty.
Zdjęcie główne: Campaign Creators/unsplash.com
Pozycjonowanie ma ogromne znaczenie szczególnie kiedy pozycjonujesz sklep, dzięki takiemu procesowi twój sklep może generować więcej zamówień oraz zwiększyć ruch na stronie. Pozycjonowanie https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/ potrafi być deską ratunkową dla wielu sklepów, którym zmniejszyła się sprzedaż, takie działania na pewno pomogą wrócić na odpowiednie tory.
Z pozycjonowaniem jest tak, że z początku nie masz pojęcia, co to jest, następnie wyszukujesz w Internecie i zaczyna cię to interesować. Ostatecznie kończysz u drzwi agencji i zastanawiasz się, dlaczego nie trafiłeś na to wcześniej. W moim przypadku doszukałem się frazy Magento pozycjonowanie, co, nie co poczytałem i ostatecznie się zdecydowałem. Tak jak opisuje autor, rozpoczęło się od audytu, a potem już z górki. Czy są efekty? Są jak najbardziej, jednak nie można się niecierpliwić i trochę poczekać, ale z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że obecnie nie wyobrażam sobie działalności bez współpracy z agencją.